آمریکا و آلمان در بیانیه ای از آغاز استقرار موشک‌ های دوربُرد آمریکایی در آلمان از سال۲۰۲۶ خبر دادند.

دلیل استقرار موشک‌ های دوربُرد آمریکایی در آلمان چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، تسلیحات آمریکایی که قرار است در خاک آلمان مستقر شوند شامل موشک‌ های کروز از نوع تاماهاوک با برد تا ۲۵۰۰ کیلومتر است که از نظر فنی می‌ توانند به سلاح‌ های هسته‌ ای نیز مجهز شوند، همچنین موشک‌ های ضدهوایی SM-۶ و سلاح‌ های مافوق صوت جدید توسعه یافته هم شامل آن می شود.

آلمان در جنگ میان اوکراین و روسیه همواره از اوکراین حمایت کرده و تسلیحات نظامی برای این کشوررا در نظر و ارسال کرده است، آن طور که خبرگزاری DPA به نقل از وزارت اقتصاد آلمان گزارش کرده است، صادرات تسلیحات آلمان در سال ۲۰۲۳، ۴۰ درصد افزایش یافت و به رکورد ۱۱.۷۱ میلیارد یورو (۱۳ میلیارد دلار) تا اواسط دسامبر ۲۰۲۳ رسید.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که پس از نروژ با ۱.۲ میلیارد یورو و مجارستان با ۱.۰۳ میلیارد یورو، بیش از یک سوم صادرات تسلیحات تایید شده یا ۴.۱۵ میلیارد یورو تسلیحات آلمان برای اوکراین قرار گرفته است.

حالا آمریکا و آلمان در مرحله دیگری از حمایت تسلیحاتی خود از اوکراین تلاش می کنند با استقرار موشک‌ های دوربُرد آمریکایی این حمایت را تکمیل کنند.

چند روز قبل صدراعظم آلمان پس از دیدار با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در برلین، گفت که این سلاح ها با برد تا ۲۵۰۰ کیلومتر به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می کنند و از همان ابتدا برای جلوگیری از حملات از یک "منطقه امن" طراحی شده اند. چیزی که ما همیشه نگران آن هستیم جلوگیری از جنگ است.

صدراعظم آلمان همچنین بار دیگر اطمینان داد که آلمان تحویل تسلیحات خود به اوکراین را مدیریت خواهد کرد تا منجر به درگیری مستقیم با روسیه نشود.

از سوی دیگر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اوایل این هفته نسبت به بروز «این پارادوکس که اروپا به عنوان اهداف موشک‌ های روسیه در ضمن تعیین روسیه به عنوان هدف موشک‌ های آمریکایی مستقر در اروپا تعیین شود» هشدار داد.

به نوشته «رویترز» پسکوف در ضمن مصاحبه با شبکه «راشا-۱» تلویزیون روسیه تاکید کرد: «ما از ظرفیت کافی برای مهار این موشک‌ ها برخورداریم اما قربانیان بالقوه این موشک‌ ها همان پایتخت‌ های این کشورها که از آنها میزبانی کنند خواهند بود.»

پسکوف گفت اروپا در صورت دست زدن به چنین تقابلی ممکن است ضعیف شده و به سرنوشت اتحاد شوروی سابق که در نتیجه جنگ سرد فروپاشید دچار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.